Blog

Czy w klubie sportowym potrzebny jest CRM?
Mateusz Nowak, 1 sierpnia 2013
Systemy CRM, czyli Customer Relationship Management to narzędzia niezwykle szeroko wykorzystywane w biznesie. Jako ich główne zadanie wskazuje się często podniesienie jakości obsługi klienta, a w efekcie zwiększenie sprzedaży i zadowolenia odbiorców. Czy rozwiązania tej klasy mają rację bytu w klubie sportowym?

Pytanie pojawia się nie bez przyczyny. Dzielą nas dni od udostępnienia wczesnym użytkownikom próbnej wersji aplikacji. Z rozmów i ankiet jakie przeprowadziłem z zarejestrowanymi organizacjami wyłoniła się taka właśnie ciekawa i świeża potrzeba, korzystania z czegoś na wzór korporacyjnych systemów CRM.

Mówiąc konkretniej, kluby zasugerowały potrzebę opisywania i archiwizowania relacji z ważnymi dla nich podmiotami - sponsorami, partnerami, administracją publiczną (nawet konkretnymi urzędnikami!) czy firmami z którymi dokonują bardziej kosztownych transakcji.

Opisany przez kluby problem, sprowadza się do mądrzejszego budowania i monetaryzowania takich relacji. O ile konkretne skutki poszczególnych działań podejmowanych we współpracy z zewnętrznymi podmiotami - zawarte umowy, porozumienia, wystawione faktury - są proste do odtworzenia, o tyle szybko z pola widzenia znikają "miękkie" zdarzenia np. deklaracje, które padają w trakcie spotkań ze sponsorami, nastrój przedstawicieli danej firmy, luźne sugestie co do modelu kooperacji, albo przyczyny odmowy rozszerzenia czy przedłużenia współpracy. Tego typu zdarzenia oczywiście nie pozostają nigdy niezauważone, często zostają przekazane dalej np. w trakcie klubowych zebrań, ale z czasem giną w gąszczu innych wydarzeń i informacji i nie wpływają na dalsze budowanie relacji z podmiotami.

A czy przed spotkaniem z ważnym partnerem nie przydałby się szybki briefing z informacjami jak wyglądały dotychczasowe relacje? Briefing, do którego potrzebne jest jedno klikniecie myszką?

Problem opisany w ten sposób także rozwiążemy w aplikacji klub365. W tej chwili staramy się opisać i zidentyfikować wszystkie niuanse z nim związane, tak by nie powielać rozwiązań już istniejących, tylko spojrzeć na zagadnienie z perspektywy organizacji sportowych. Liczę w związku z tym, że otrzymamy w tej kwestii informację zwrotną od kolejnych klubów. Zapraszam do kontaktu!

Opublikowano: 2013-08-01 09:34:29

Wróć na blog | Dowiedz się więcej o aplikacji dla Twojego klubu